Dunav
Dunav (2857 kilometara) je nakon Volge, druga najduža i druga vodom najbogatija reka u Evropi, a trideset treća u svetu. Po značaju za transport na evropskom kontinentu između planine Švarcvald, gde izvire i Crnog mora, gde se uliva zauzima prvo mesto. Naziv Dunav na starom keltskom jeziku znači "reka".
Dužina obale Dunava na Palilule iznosi oko 60 kilometara, od kanala Karaš koji spaja reku Tamiš sa Dunavom do Velikog Sela.
Pančevački most, poznat i kao „Pančevac“, do izgranje Mosta Mihajla Pupina krajem 2014. godine bio je jedini most preko Dunava u Beogradu. Preko njega dnevno pređe više od 100.000 vozila i više od pola miliona ljudi.
Istorija mosta počinje 1935. godine u Kraljevini Jugoslaviji kada se zvao Most Kralja Petra II Karađorđevića. Kraljevska vojska ga je oštetila prilikom povlačenja 1941. godine, a skoro sasvim su ga srušili saveznici 1944. godine. Posle Drugog svetskog rata, uz pomoć Rusa, dva puta je obnovljen i rekonstruisan. Obnovljeni most pušten je u saobraćaj 29. novembra 1946. godine kao Most Crvene armije. Današnji most izgrađen je kasnije. Pušten je u rad 1956. godine sa dva železnička koloseka, a tada je srušen stari most. Vozila su prolazila preko šina kad nije bilo voza. Tako je bilo sve do 1960. godine, kad su sa obe strane mosta dodate po dve trake za drumski saobraćaj.
Most Mihajla Pupina je dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metar, ima šest kolovoznih i dve pešačke staze. Deo je magistralnog puta koji će povezati Koridor 10 sa Zrenjaninskim putem i izmestiti teretni saobraćaj iz centra Beograda. Otvaranjem ove značajne saobraćajnice putovanje od Borče do Zemuna je bitno skraćeno. Umesto sat i po gradskim prevozom ili 45 minuta automobilom, od Borče do Zemuna stiže se za desetak minuta.
Evropski rečni saobraćajni koridor 7, Dunavom povezuje 10 podunavskih zemalja. U obliku delte Dunav se u Rumuniji uliva u Crno more. Sliv Dunava je podeljen na tri fizičko-geografske sredine: sliv gornjeg ili alpskog Dunava, sliv srednjeg ili panonskog i sliv donjeg ili vlaškopontijskog Dunava. Krajolik i priroda duž toka Dunava u Srbiji varira od nizije do brdovitih predela i divljih kanjona, stvarajući najveličanstvenije prizore. Šume, livade i rečna obala su staništa mnogih biljnih i životinjskih vrsta. Kroz Srbiju u svom najlepšem toku, Dunav predstavlja riznicu tragova prošlih milenijuma i vekova u kulturno-arhitektonskom, kao i u smislu očuvanog biodiverziteta.
U Generalnom planu Grada Beograda jedan od strategijskih ciljeva je "Dunavska orijentacija Beograda". Najvažniji vodeni put u Srbiji je reka Dunav, važan panevropski plovni put (Koridor 7) koji povezuje srednju Evropu sa oblašću Crnog mora. Dunavska orijentacija Beograda, između ostalog, obuhvata niz različitih privrednih, turističkih, rekreativnih, stambenih i drugih sadržaja duž desne obale Dunava, kao i značajniju raznovrsnu izgradnju na levoj obali Dunava, počev od novog rekreativnog ostrva, pa zaključno sa novim pristaništem.
Deo neizmernog potencijala koje Dunav i njegovo priobalje pružaju za razvoj sportova na vodi koriste i kajak kanu klubovi u Borči i Višnjici.
Instagram